Metamorfoza z papierem z kolekcji Witaj na świecie

Witajcie dzisiaj chcę wam pokazać metamorfozę komódki z Ikea, komódki z odzysku oraz pokazać pomysł na małą ramkę z wyciąganym cytatem. Do swoich prac wykorzystałam śliczny popielaty papier z kolekcji Witaj na świecie. Troszkę się nakleiłam, ale było warto :) Do wykonania całości zużyłam prawie dwa arkusze papieru, czyli wcale nie dużo a efkt wyszedł bardzo zadowalający.






Potrzebujecie dwa arkusze papieru, gesso, białą farbę akrylową (ja kupiłam w plastycznym dla artystów) pilniczek ścierny lub papier ścierny do wygładzania krawędzi, klej magic, nożyczki, nożyk i jakiś preparat zabezpieczający papierowe fronty ( u mnie Modge Podge)

1) Najpierw przetarłam komodę papierem ściernym, aby lepiej chwyciła farbę akrylową.





2) Następnie komodę pomalowałam kilka razy płaskim pędzlem, aż przestały prześwitywać inne kolory z pod spodu .  




3) Kolej na szufladki - odrysowałam ołówkiem na lewej stronie kształt szufladek a następnie wycięłam nożyczkami, ewentualne nierówności przycięłam nożykiem. Kawałki papieru nakleiłam klejem Magic za pomocą pędzla na całej powierzchni i dobrze docisnęłam.







4) Po wyschnięciu przetarłam - wygładziłam brzegi papierowym pilnikiem. 




5) Aby zabezpieczyć fronty które teraz były podatne na zabrudzenia, pomalowałam je preparatem 3 w 1 Modge Podge do kupienia w sklepach plastycznych, dzięki czemu uzyskałam delikatnie błyszczącą powłokę, potem znów delikatnie wyrównałam pilniczkiem ewentualne nierówności na krawędziach.




 Tak wygląda moja komódka po wyschnięciu i złożeniu w całość.





Do kompletu wykonałam metamorfozę starej komódki z odzysku, która miała już kolor biały, ale chciałam aby przody szufladek również nawiązywały do dużej komódki. Tutaj tak jak wyżej przycięłam odpowiednie kawałki papieru i nakleiłam również  za pomocą kleju Magic. Całość zabezpieczyłam na frontach również preparatem Modge Podge. W markecie OBI kupiłam takie "coś"  co wykorzystałam jako uchwyty do szufladek.





Do kompletu zrobiłam cytat w ramce. Brzegi powyższej ramki ( jak wyżej ) pomalowałam białym gessem. Wewnątrz w ramce umieściłam szary kwadrat papieru, któremu wycięłam brzegi dziurkaczem brzegowym, aby móc wymieniać cytaty wsuwając je w specjalne otworki. Następnie na brzegi nakleiłam cztery paski papieru.Przycięłam po skosie i postarzyłam pilnikiem oraz wygładziłam brzegi ramki.








Rameczkę zapewne jeszcze jakoś ozdobię :) na na razie podoba mi się taka skromna.




Mam nadzieję że kogoś zainspiruję i również u Was powstaną nowe rzeczy :)
 Pozdrawiam Agnieszka Fumiko




Użyłam

gesso białe 

Komentarze

Popularne posty